Fannys och Majas resa till Göteborg

Fanny och Majas resa till Göteborg

I början av July reste Fanny Särs tillsammans med sin syster Maja för att njuta av några dagar i den fina staden Göteborg. Drömdagen som ordnades av Project Liv rf. innehöll hotellövernattningar, två heldagar på Liseberg samt ett Göteborgskort som innehöll en massa trevliga upplevelser för de båda systrarna.  Maja har betytt oerhört mycket för Fanny under hennes sjukdomstid och det gläder oss på Project Liv att få unna er dessa sköna dagar tillsammans. Lycka är att ha en syster som alltid finns där för en. Läs om deras gemensamma resa till ett somrigt Göteborg.

Tiotusen tack Project Liv  för att jag och min lillasyster Maja fick fara på den här resan. Jag blev kär i staden alla var så trevliga där och lugna. Resan började med att vi flög ner till Helsingfors från Kronoby sen när vi kom fram gick jag och min lilla syster fel när vi skulle till gaten så vi fick springa för att hinna med planet till Göteborg men vi fixade det som tur. När vi kom fram gick vi på stan en stund sen bar det av till prison Island som var typ som escape house så  man var i olika rum och skulle lösa olika uppgifter på en viss tid och det var jätte roligt men vi var inte så bra på att lösa uppgifterna men vissa klara vi. Efter det for vi med spårvagn till ett shopping center och där gick vi i affärer och åt lunch på en restaurang som hette zocalo de var jättegod mat där.  Sen checka vi in på hotellet och vi hade ett jättefint rum på nionde våningen med balkong. klockan 19 gick vi till en restaurang som heter moon thai kitchen där åt vi asiatisk mat och det var ett super fint ställe att äta på efter vi hade ätit begav vi oss till Liseberg och när vi kom in till Liseberg han vi se lite av lotta på Liseberg det var en fin överraskning för vi trodde inte de skulle ha det när vi var på resan sen  åkte vi på attraktionerna tills de stängde kl. 23 då gick vi till hotellet och ställde oss för natten.

På tisdagen vaknade vi 8 tiden och gick på hotell frukost som vi hade längtat efter och det var det värt för det var supergott efter frukosten begav vi oss till centrum och shoppa vi och åt på restaurang en av de hette trattoria och hade italiensk buffé som var super god rekommenderar verkligen. kl.17 gick vi till hotellet med det vi hade handlat sen begav vi oss till Liseberg igen och åt på en restaurang där som var vegansk och vi åkte på alla attraktioner och spelade olika spel som man kunde vinna saker på sen gick vi till hotellet kl.23 och tog natt. på onsdag vaknade vi typ 8 tiden och gick på frukost sen packade vi våra väskor och checkade ut från hotellet efter det gick vi på stan och shoppade och åt på restauranger och kl.14 hoppa vi på bussen och åkte mot flygplatsen och där åt vi middag på max och sen åkte vi till Helsingfors och där fick vi vänta några timmar innan vi åkte till Kronby och till sist nådde vårt hem kl 2 tiden. Det fanns mycket mer att se och göra i Göteborg men vi är super duper nöjda med resan Tack!